Zatímco kazašská Astana licenci od UCI obdržela i přes četné dopingové skandály, francouzský Europcar neuspěl, protože nesplnil finanční požadavky stanovené UCI. Odejde z francouzské stáje Voeckler nebo Rolland?
Generální ředitel cyklistické stáje Europcar Jean René Bernaudeu zmínil pro francouzský deník L´Equipe, že počítá s tím, že o nejlepší závodníky zřejmě přijde. „Z celého procesu jsem hodně unavený. Je mi jasné, že naši přední závodníci dostanou nabídky od týmů World Tour a já jim těžko budu bránit v odchodu. Nevím, co bych jim řekl,“ zmínil Bernaudeu.
Europcar bude příští rok jezdit závody Pro kontinentální série a je jasné, že hlavní hvězdy jako Voeckler, Rolland, ale třeba také Cocard či Réza budou chtít závodit v sérii World Tour.
I když některé týmy už mají své mančafty na nové sezóny poskládány, pokud se objeví možnost posílit svůj tým o zmiňované kvalitní cyklisty, určitě někteří sportovní ředitelé ještě změní svoje plány.
Europcaru vloni sezóna příliš nevyšla, ve World Tour moc závodů nevyhrál, Voecklerovi nevyšly tradiční úniky na Tour de France. Proto hlavní sponzor deklaroval, že svůj příspěvek pro rok 2015 značně sníží.
Pro vedení Europcaru je nyní velmi ztížena pozice hledání nového hlavního sponzora, protože licenci pro World Tour nemá.
Europcaru nechybělo mnoho, aby licenci získal, podle ředitele Bernaudeaua měl většinu sezóny pokrytou, chybělo údajně 6 % na pokrytí všech nákladů.
Průměrný rozpočet na úrovni WorldTour činí 14 milionů EUR, Europcar měl poloviční rozpočet.