Silniční tým Favoritu Brno U23 už naplno trénuje na sezónu 2016. Přes Vánoce měli závodníci volnější režim, ovšem ihned po svátcích se opět vrátili do plného tréninku.
Favorit Brno obměnil před letošní sezónou silniční tým U23 ze dvou třetin, přesto trenér František Trkal věří, že dokáže navázat na předchozí úspěšné sezóny.
„Beru v potaz, že se po čtyřech letech tým obměnil ze dvou třetin. Vždycky se měnila tak třetina lidí. Teď se udělal větší zásah kvůli tomu, že hned několik závodníků končilo v kategorii U23,“ vysvětlil František Trkal.
„Přesto zůstali zkušení závodníci Sekanina a Neuman, na nichž by to mělo stát. Věřím, že se k nim přidají Doležel a Fiala, kteří mají také velké zkušenosti. Ke zkušenějším závodníkům patří i Urbášek, ovšem ten už přes měsíc netrénuje kvůli zlomenému kotníku a jaro pro něj tedy bude pozvolnější,“ přiznal trenér.
Tým dále doplnili tři mladíci Dvořák, Kunt a Kotouček. „Měli by se především učit, ale očekávám od nich, že budou platnými členy týmu a v sezóně o sobě dají taky někdy vědět,“ uvedl František Trkal.
„V minulých letech jsme tu měli lidi jako Turka, Chlupáče, Schlegela, Hampla nebo Kukrleho, což byla vždy určitá jistota, ale došlo k přirozené obměně kádru a myslím, že jsme sehnali adekvátní náhradu. Věřím, že zůstaneme na pozicích, kde jsme v předchozích sezónách byli, i když třeba bude chvilku trvat, než si ten tým sedne. Jaro může být trošku složitější, ale do celé sezóny hledíme s optimismem. I kvůli výsledkům testů, které ukázaly, že je vše dobře nastartované,“ přiznal trenér Favoritu.
Je mu jasné, že Favorit nastavil v předchozích letech laťku vysoko. „Ale jsem typ člověka, který si dává pořád vysoké cíle. Doufám, že na ty úspěchy z minulých sezón navážeme,“ dodal.
K cílům v roce 2016 uvedl: „V Českém poháru chceme skončit do třetího místa mezi týmy a věřím, že budeme bojovat o čelní příčky v kategorii U23 mezi jednotlivci. Určitě máme závodníky, kteří mohou pomýšlet na medaili v časovce i závodě s hromadným startem také na mistrovství republiky, protože Sekanina i Doležel jsou výborní časovkáři.“
Závodníky Favoritu čeká nyní soustředění na horách, sezónu odstartují buď 21. března v rakouském Leondingu nebo až o týden později doma v Hlohovci.
Co se týče vybavení, tým zůstává u kol značky Haibike, letos však přechází na elektrické řazení. „Zapletená kola a galusky nám dodává firma Tufo, přilby Catlike firma CykloŠvec a jezdit budeme v autech Renault od společnosti Opportunity. Změnu jsme udělali v dodavateli oblečení pro závody i volný čas. Nově jsme se dohodli na spolupráci s firmou Sýkora sportswear,“ prozradil František Trkal.