Český silniční kontinentální tým ATT Investments Pro Cycling v úterý v prostorách Mercedes-Benz Praha oficiálně představil novinky pro závodní ročník 2022. Do toho půjde s obměněným a početně rozšířeným závodním i realizačním týmem. Především však do nové sezóny vstoupí s novým názvem. Ten je spojen s novým titulárním partnerem, kterým je česká společnost ATT Investments. Toto partnerství přináší ambicióznímu celku významné zkvalitnění materiální podpory a tím i možnost dosáhnout ještě lepších výsledků.
Miroslav Zadák, majitel společnosti ATT Investments, se vyslovil k ambicím, s nimiž vstoupil do role hlavního partnera: „Základní myšlenka, filozofie, stejně jako způsob práce vedení týmu mě zaujaly natolik, že hodlám tento projekt podporovat dlouhodobě a na úrovni, která by se maximálně blížila úrovni World Tour.“ A že nejde jen o prázdná slova dokládá pořízení týmového autobusu, který si vybavením nezadá s autobusy právě týmů nejvyšší cyklistické divize.
Soupiska týmu se oproti loňské sezóně rozrostla. Figuruje v ní 15 závodníků. Ze stávajících pokračují Jiří Petruš, Matúš Štoček, Petr Klabouch, Tomáš Bárta, Karel Tyrpekl, Tomáš Jakoubek, Karel Camrda a Petr Hetfleiš. Nově přichází z pražské Sparty Michal Schuran, z Dukly Praha Jan Kašpar, z Roman Kreuziger Cycling Academy Daniel Sporysch, z boleslavského Brilon Matěj Stránský, z brněnského Favoritu Michal Rotter a z německého Maloja Pushbikers Mika Heming.
Šéfem nadále zůstává Radim Kijevský, který bude mít k ruce tři sportovní ředitele, všechno bývalé cyklisty s praxí z nejvyšší domácí úrovně. Jde o Petra Kaltofena, Jaromíra Friedeho a Petra Dlaska. Kromě nich se budou o sportovní i lidský rozvoj svěřenců starat lidé z renomovaných metodických center, například psychologové.
Aby tým mohl fungovat na úrovni špičkově zajištěného kontinentálního týmu, potřebuje kromě titulárního řadu dalších partnerů, ať už jde o bicykly a jejich vybavení (Lapierre, Shimano, FFWD, 4iii atd.), oblečení (LAWI), doplňky stravy (Penco, Pastee), tak pokrytí dalších finančních nákladů a těch je značné množství. Jejich kompletní seznam lze najít na webových stránkách týmu attcycling.cz.
Fanouška cyklistiky zcela jistě mimořádně zajímá závodní program. Ten se oproti loňsku opět zkvalitnil. Z jedničkových závodů je zatím potvrzena účast na rumunském Sibiu a Okolo Estonska. S velkou pravděpodobností by pak měla vyjít i účast v závodě Okolo Slovenska, dále by se borci v modro-červeno-zlatých dresech mohli objevit i na Sazka Tour, případně v závodě Okolo Maďarska.
Mezi priority týmu patří i Český pohár, a zvláště pak Mistrovství České republiky. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od minulosti, kdy naprostou převahu kádru tvořili závodníci do 23 let, se dá nyní vyjádřit věkové složení týmu jako 1+1, tedy na jednoho „třiadvacítkáře“ jeden „eliťák“, má vedení týmu ambice být nejúspěšnější na domácí scéně i v kategorii elite. Kromě obhajoby tuzemského pohárového prvenství mezi týmy v kategorii do 23 let, tak lze útočit i na vítězství v kategorii nejcennější.
Nakročeno k realizací předsezónních ambicí má ATT Investments dobře. Jednak už samotnou kvalitou přicházejících závodníků, tak ale i výsledky výkonnostních testů, které závodníci absolvovali jednak v rámci prvního prosincového soustředění ve Španělsku a následně odborných laboratorních testů, které prodělali začátkem ledna v Pardubicích.
„Nejcennější je, že kluci se ve výkonu stabilizovali. Nyní se chceme soustředit na cílenou individualizaci modelování tréninků, aby každý měl plán a program šitý opravdu na míru“, odpověděl na otázku ohledně srovnání výkonnostních testů kluků z minulých let a těch letošních sportovní fyziolog Aleš Řehoř.
Na dotaz, zda tým neuvažuje s ohledem na úroveň zajištění o posun z úrovně kontinentální výš, zatím Radim Kijevský odpovídá takto: „Chceme být špičkových kontinentálním týmem než průměrným Pro týmem. V budoucnu možná, Miroslav Zadák by rád rychle, ale já raději zůstávám při zemi. Jako dosud chceme jít krok za krokem.“
Celý tým se momentálně soustředí hlavně na to, aby v nadcházející sezoně naplnil všechny stanovené cíle!